|
Eski Tanıtım Grubu |
Yeni Tanıtım Grubu |
Kuruluş |
İhracatçı Birliği bünyesinde |
TİM bünyesinde |
Faaliyetlerine Onay Veren |
TİM+Ekonomi Bakanlığı |
Ekonomi Bakanlığı |
Kuruluş Amacı (ilgili mevzuat ifadesiyle) |
Bakanlıkça belirlenen ihracat politikaları, stratejiler, hedef pazarlar ve tanıtım faaliyetleri çerçevesinde yurt dışında ve yurt içinde Türk ürünlerinin algısını geliştirmek ve ihracatını artırmak amacıyla, sektörel ve/veya ürün bazında ortak pazar araştırması, markalaşma, AR-GE, tanıtım, pazarlama ve benzeri faaliyet ve çalışmalar |
Bakanlıkça belirlenen ihracat politikaları, stratejiler, hedef pazarlar ve tanıtım faaliyetleri çerçevesinde, ihracatın geliştirilmesi ve Türk malı algısı ile ülke imajının dünya pazarlarında güçlendirilmesi amacıyla faaliyetler |
Organları |
Temsilciler (5-11 kişi /sektörde faaliyet gösteren ihracatçılar) |
Danışma Kurulu, Yönetim Kurulu ve İcra Direktörlüğü (Sektörler Konseyi üyeleri, Bakanlık ilgili Genel Müdürleri, Bakanlıkça atanan uzman YK üyeleri, İcra Direktörü ile yeterli sayıda uzman personel) |
Gelirleri |
İlgili alt sektör GTİP’lerinden yapılan ihracatlardan tahsil edilen ek nispi ödemeler |
Her ihracat işlemi üzerinden tahsil edilen ek nispi ödemeler |
Kesinti Oranı |
Gruba göre değişmektedir. Örnekler:
Makina TG: On binde 5
Antep Fıstığı TG: On binde 2,5
Plastik TG: On binde 5
Fındık TG: On binde 30
|
On binde 3’e kadar |
Personel İstihdamı |
2+2 (en fazla dört) |
Sınırlama yok |
Sektörel Proje Geliştirme |
Sınırlama yok |
Yıllık bütçenin en fazla %20’si tahsis edilebilir |
Yurtiçi Pazara Yönelik Proje |
Bütçe giderlerinin en fazla %20’si tahsis edilebilir |
Düzenleme yok |