Eğitime kimler katılmalı? |
İhracat yapan ve yapmak isteyen firmaların Dış Ticaret Sorumluları |
Eğitimin tarihleri |
17 Haziran – 31 Temmuz 2019 (23 gün) |
Eğitimin saatleri |
08.30 – 13.00 |
Eğitimin yeri |
Kocaeli Sanayi Odası Merkez Binası Konferans Salonu, İzmit, Kocaeli
(Ulaşım için: https://kosano.org.tr/iletisim-bilgileri/) |
|
A. Export Check-up |
- Firmaların tamamı ile yüz yüze görüşme ve yerinde tespit yoluyla ihracat satış ve operasyon süreçlerini ne şekilde yürüttükleri hakkında bilgi toplama
- Firmaların karşılaştığı sıkıntılar ve zorluklar ile ilgili bilgi toplama
- Geçmiş dönem yapılmış olan ihracatlar ile ilgili süreç ve dokümantasyonun incelenmesi
- Müşteri bulmak ile ilgili izledikleri yolların analizi
- Mevcut pazarları ve potansiyel müşteri profillerinin analizi
|
B. Pazar Araştırması ve Hedef Pazar Tespiti |
- Firmaların ürünleri için hedef pazar araştırmasının gerçekleştirilmesi amacıyla aşağıdaki bilgilere ulaşılmaya çalışılması
- Firma ürünlerini ya da benzer ürünleri en fazla ithal eden ülkelerin tespit edilmesi
- Firma ürünlerini ya da benzer ürünleri en fazla ihraç eden ülkelerin tespit edilmesi
- Firma ürünleri ya da benzer ürünler için uluslararası rekabet analizinin yapılması
- Firma ürünleri ya da benzer ürünler için hedef pazarlarda Türk ürünlerinin ve rakip ülke ürünlerinin pazar payları
- Rakip ülke mallarının özellikleri, fiyatları ve şartları ile ilgili bilgi edinilmeye çalışılması
- Firma ürünlerinin rakip ürünlerle karşılaştırılması üstünlük ve zayıflıkların tespit edilmesi
- Hedef pazarların rakip ülke ürünleri açısından değerlendirilmesi
- Hedef pazarların dünya geneli ve Türkiye özelinde ithalatlarının trend analizinin gerçekleştirilmesi
- Hedef pazarların Türk ürünlerine uyguladığı ithalat gümrük vergi oranlarının tespiti
- Türk ürünlerine düşük vergi uygulayan ya da hiç vergi almayan pazarların tespiti
- Varsa Türk ürünlerine düşük rakip ülke ürünlerine yüksek vergi uygulayan pazarların tespiti
- Türkiye’den hedef pazarlara ürün ihracatı sırasında hazırlanması gereken belgeler, sahip olunması gereken sertifikalar vb. tespiti
- Hedef pazarların ekonomik, demografik ve kültürel durumlarını tespiti
|
C. Pazarlama Karmasının Organizasyonu |
- C1. Ürün Kararları
- Ürün özellikleri
- Ürün kalite düzeyi
- Ürün tasarımı
- Markalama kararları
- Ambalaj kararları
- Garanti koşulları
- C2. Fiyat Kararları
- Fiyat stratejisinin tespiti
- İskonto stratejisinin tespiti
- Varsa yedek parça ve ek hizmetlerin fiyat stratejilerinin tespiti
- C3. Dağıtım Kararları
- Lojistik planlama: Nakliye kararları, depolama kararları, stok yönetimi kararları
- Dağıtım kanalı planlaması: Direkt dağıtım kanalı, endirekt dağıtım kanalı, karma dağıtım kanalı
- C4. Tanıtım Kararları
- Reklam kararları: Reklam bütçesi kararları, reklam mecrası kararları, reklam mesajı kararları
- Fuar yönetimi
- Marka yönetimi
- Ürün konumlandırma çalışmaları
- Uluslararası rakipler ile benchmarking
|
D. Hedef Pazarlardaki Potansiyel Alıcıların Tespiti |
- D1. Potansiyel Alıcı Profillerinin Belirlenmesi
- Firma yönetiminin katılımıyla firmanın ürünlerinin potansiyel alıcı gruplarının tespiti
- Mümkün ise potansiyel alıcıların kendi içlerinde gruplanması
- Potansiyel alıcı gruplarından firma açısından daha karlı ve daha az karlı olabileceklerinin belirlenmesi
- D2. Potansiyel Alıcı Profillerine Uygun Hedef Pazarlarda Faaliyet Gösteren Firmaların Belirlenmesi
- GTİP numarasına göre potansiyel alıcı listesi sağlayan ücretsiz kaynaklar
- Ekonomi Bakanlığı kaynakları
- GTİP numarasına göre gerçek ithalatçıların listelerini satan ücretli kaynaklar
- Uluslararası ticari rehberler
- Fuarların katılımcı listeleri
- Ülkelerin ticaret sicil kayıtları
- Elektronik pazar yerleri
- Ticaret ve Sanayi Odaları
- D3. Potansiyel Alıcıların Belirlenen Kriterlere Göre Sınıflandırılması
- Potansiyel alıcıların lokasyona göre sınıflandırılması
- Potansiyel alıcıların sektöre göre sınıflandırılması
- Potansiyel alıcıların ulaşılabildiği ölçüde firma büyüklüklerine göre sınıflandırılması
- D4. Hedef Pazardaki Potansiyel Alıcılar ile İletişime Geçmeye Başlama
- Belirlenen potansiyel alıcıların içinden firmanın seçtiği şirketlerin firma tarafından aranması
- Firmanın İngilizce sözlü tanıtımının yapılması
- Firmanın güçlü yanlarının aktarılması
- Firmanın ile çalışmanın potansiyel alıcıya sağlayacağı faydalardan bahsedilmesi
- Potansiyel alıcıların ithalatları var mı? yok mu? varsa ne kadar ithalat yaptıklarının tespit edilmeye çalışılması
- Tedarikçilerinin hangi firmalar olduğu ve satın aldıkları fiyatların ne düzeyde olduğunun öğrenilmeye çalışılması
- Bu çalışmalar ile ilgili danışman firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecektir.
- D5. Hedef Pazarlardaki Firmalara Tekliflerin İletilmeye Başlanması
- Yapılan görüşmelerde potansiyel alıcıların ihtiyaçları ve hali hazırda satın aldıkları ürünler tespit edilmeye çalışılacaktır.
- Tespit edilen ihtiyaçlar için firma ilgili ihtiyacı karşılayacak ürün ile alakalı teklifler verecektir.
- İletilen her teklif için firma en az 3 defa teklif takibi yapacaktır.
- Bu çalışmalar ile ilgili uzman, firmalara ödevler verecek, hedefler koyulacak ve ne kadar gerçekleştirildiği danışman tarafından kontrol edilecektir.
- D6. CRM Sisteminin Kurulması
- Amaca uygun bir CRM yazılımının seçilmesi
- Belirlenen potansiyel alıcıların bilgilerinin CRM yazılımına aktarımının gerçekleştirilmesi
- Yapılan görüşmelerin, ziyaretlerin detaylarının ayrıca verilen tekliflerin vb. CRM programına aktarılmaya başlanması
- Sistemin çalışır hale gelmesi ve program sona erdikten sonra da firmanın kendi başına yürütebileceği bir sistem kurulması
- İhracat Satış Kampı Programı boyunca elde edilen müşteri kazanımlarının tamamının firmanın kendi bünyesinde kalması, görüşme ve müşteri kayıtlarının oluşturulması ve ihracat çabasının personele bağlı olmaktan kurtarılması için bu çalışma önemsenmektedir.
|
Eğitmenler |
|
Eğitime katılım ücreti |
Kişi başı 6.500 TL + KDV |